November 16, 2013

Week 13

November 2nd, 2013

How far along:
13 weeks

Baby is the size of a:
Peach

Total weight gain:
6lbs.

Maternity Clothes?
My friend Sandi took me shopping this week to get some maternity clothes…so sweet! We bought two pair of maternity jeans and two tops. After wearing the pants for the first time, I have no idea how I can ever go back to regular clothes….they are so comfortable!

Stretch Marks?
Not yet, but Sandi also bought me some stretchmark cream! :)

Sleep?
I’ve been using my new pregnancy pillow and it’s been a little better. The bathroom breaks in the middle of the night are annoying though.

Best moment of the Week:
Moving into our new house and getting maternity clothes! And not to forget, announcing our pregnancy on facebook and the blog!

Movement:
Nothing yet.

Food Cravings:
No cravings this week, but still super hungry all day, every day.  

Belly Button in or out:
In.

Gender:
The family is already placing bets on what it is going to be and some people have really strong opinions about it…I love it! I can’t wait to find out and to start to plan the nursery (Who am I kidding…I started planning it 2 years ago…haha)!

Symptoms:
Same old, same old. I’m still waiting for the glorified second trimester relief you’re supposed to get, but so far, no luck.

Anything Making you queasy or Sick?
I feel really sick when I wake up in the morning, to the point that I think I’m going to throw up. Yesterday I was sitting in a meeting at work and put the trash can right next to me, just in case! I’m still feeling really nauseaus if I don’t eat every hour.

Have you Started to Show yet?
Yes! Getting bigger every week!

What I miss:
Same things as usual…my energy, feeling good, my clear skin.

What I'm looking forward to:
Finding out the gender soon!

What I'm not looking forward to:
Getting our new house organized and unpack all of the boxes. I don’t even have the energy to sit down and watch TV, how are we going to get everything done?

Weekly Wisdom:
Maternity pants are a blessing!  


Wie weit:
13 Wochen

Baby ist so gross wie ein:
Pfirsich

Insgesamte Gewichtszunahme:
3kg.

Umstandskleidung?
Meine Freundin Sandi hat mich diese Woche zum Shoppen eingeladen…so lieb! Wir haben zwei Paar Jeans und zwei Oberteile gekauft. Nachdem ich die Hose zum ersten Mal anhatte, hab ich keine Ahnung, wie ich jemals wieder normale Jeans anziehen soll…die Hose ist sooo bequem!

Schwangerschaftsstreifen?
Noch nicht, aber Sandi hat mir auch eine spezielle Crème gegen Dehnungsstreifen gekauft! :)

Schlaf?
Ein bisschen besser, jetzt wo ich mein Schwangerschaftskissen habe. Aber es ist trotzdem nervig, mitten in der Nacht auf die Toilette zu gehen.

Bester Moment der Woche:
Als wir in unser neues Haus gezogen sind und als ich ein paar neue (bequemere) Klamotten bekommen habe! Und nicht zu vergessen, als wir unsere Schwangerschaft auf Facebook und dem Blog bekannt gaben!

Bewegungen des Babys:
Noch nicht.

Heißhunger:
Ich habe auf nichts bestimmtes Heisshunger, aber ich bin immer noch den ganzen Tag, jeden Tag, super hungrig.

Bauchnabel drinnen oder draussen:
Drinnen.

Geschlecht:
Unsere Familien wetten schon, was es denn sein wird und manche haben wirklich feste Meinungen darueber…ich liebe es! Ich kannn es kaum erwarten, es heraus zu finden, damit wir das Kinderzimmer planen koennen (okay, okay, wem mache ich hier was vor…ich habe es schon vor zwei Jahren angefangen zu planen…haha).

Symptome:
Immer noch das gleiche….ich warte immer noch darauf, dass es langsam besser wird, aber bisher hatte ich noch kein Glueck damit.

Gibt es etwas, wovon dir schlecht wird?
Mir geht es momentan total schlecht, sobald ich morgens aufwache... und ich habe das Gefuehl mich uebergeben zu muessen. Gestern hatten wir ein Meeting im Buero und ich habe fuer den Fall der Faelle den Muelleimer neben mich gestellt, zum Glueck habe ich ihn letztendlich nicht gebraucht!
Mir wird immer noch schlecht, wenn ich nicht jede Stunde was esse.

Kann man dir die Schwangerschaft ansehen?
Ja, mein Bauch wird jede Woche groesser!

Was ich vermisse:
Die gleichen Dinge wie zuvor: meine Energie, mich gut zu fuehlen und meine reine Haut.

Worauf ich mich freue:
Herauszufinden, was es wird!

Worauf ich mich nicht freue:
Unser Haus einzurichten und alle Kisten auszupacken. Ich habe abends nicht einmal die Energie, um mich hinzusetzen und Fernsehen zu gucken, wie sollen wir das alles schaffen?

Wöchentliche Weisheit:
Schwangerschaftshosen sind ein Segen!   

post signature

No comments:

Post a Comment

I love comments from readers! Leave me a note to let me know you were here!