November 25, 2013

The sweetest sound!

When I was seven weeks pregnant, I bought a fetal doppler on the internet for $25. I knew it wasn't supposed to work until week 10 or so, but I just couldn't wait and thought we would get lucky! 
So we tried, and tried, and tried every week in hopes to find the baby's heartbeat. 
We saw the heartbeat at our first ultrasound at six weeks, heard it at another doctors appointment at 8 weeks, but it was still special to finally find it at home at 12 weeks. 
If it's a long time between ultrasounds, I always find reassurance that our little one is growing and thriving inside me, just by listening to his heartbeat. 
I recorded this video tonight, at 16 weeks, 3 days. 



Some days I still can't believe that I'm growing life inside of me, so surreal. But there it is, his little heart thumping away...the sweetest sound for two mamas who can't wait to hold their little miracle!



Als ich sieben Wochen schwanger war, kaufte ich einen "Fetal Doppler" (ich weiss nicht, wie das in deutsch heisst, man kann damit den Herzschlag des Babys hoeren) fuer $25 im Internet. Ich wusste, dass man den Herzschlag mit diesem Geraet vermutlich erst in der 10. Woche hoeren koennte, aber ich konnte es einfach nicht abwarten und dachte, dass wir vielleicht Glueck haben wuerden.
Also haben wir es versucht, und versucht und versucht...jede einzelne Woche, in der Hoffnung, den Herzschlag das Babys zu finden. 
Wir haben den Herzschlag zum ersten Mal bei unserem ersten Ultraschall in der sechsten Woche sehen koennen und ihn dann bei dem naechsten Arzttermin in der achten Woche gehoert, aber es war immer noch etwas ganz Besonderes, ihn zum ersten Mal zuhause in der 12. Woche zu finden.
Wenn wir fuer laengere Zeit keinen Ultraschall haben, dann muss ich nur den Herzschlag hoeren, um mich zu vergewissern, dass unser Baby weiterhin in mir waechst und gedeiht. 
Ich habe dieses Video heute abend aufgenommen, als ich 16 Wochen und 3 Tage schwanger war. 

An manchen Tagen kann ich immer noch nicht glauben, dass dort ein Leben in mir heran waechst, es ist einfach unglaublich! 
Aber dann hoere ich sein kleines Herz schlagen...der schoenste Klang fuer zwei Mamas, die es nicht erwarten koennen, ihr kleines Wunder in den Armen zu halten!





2 comments:

  1. Oh das hatte ich auch in der Schwangerschaft. Bei uns heißt das "Angel Sound" oder so. :) Es hat mich auch immer in den Wochen zwischen den Arztterminen beruhigt, so wusste ich das alles ok ist mit der kleinen Maus.

    Lg Kerstin

    ReplyDelete
  2. I just had my 16 week midwife appointment and had hoped she would listen to baby's heartbeat, but she didn't :(
    Luckily I had a scan at 15 weeks and another one coming this weekend so have seen the heartbeat recently.

    I really wanted to buy a Doppler myself, but my partner wasn't too happy as they can cause anxiety when you can't find the heartbeat(yet) as well as wrong reassurance when you can't feel them moving but still hear heartbeat.
    But maybe I'll sneakily buy one....

    ReplyDelete

I love comments from readers! Leave me a note to let me know you were here!