November 26, 2013

Week 16

November 23rd, 2013

How far along:
16 weeks

Baby is the size of an:
Avocado

Total weight gain:
12lbs.

Maternity Clothes?
Maternity Pants half the time.

Stretch Marks?
Haven’t found any yet.

Sleep?
Getting worse. Still going to bed around 9pm each night.

Best moment of the Week:
Going shopping for our baby boy! "Grandma" Sandie took us on a little shopping spree and "Grandma" Rene already ordered all of the nursery furniture we wanted for us! Baby J is blessed to have such excited and generous grandmas (and grandpas)! He’ll be spoiled rotten!

Movement:
Still nothing.

Food Cravings:
Still loving Sandwiches and I’m also still craving my Greek Pita, but Katie promised to go get one with me in a few days!

Belly Button in or out:
In.

Gender:
Baby Boy!

Symptoms:
I think I’m slowly turning a corner. The nausea and exhaustion have gotten much better, I wish my skin will follow soon.
Other than that, I really can’t complain!

Anything Making you queasy or Sick?
I’m feeling a little sick/queasy each morning before I eat breakfast, so that’s the first thing I do.

Have you Started to Show yet?
Still waiting for that first stranger who will ask me if I’m pregnant!

What I miss:
Same old, same old…where has my clear skin gone?

What I'm looking forward to:
Getting the nursery furniture delivered (some at the beginning of December, and some at the end of December) and celebrating Thanksgiving in Mexico with Katie’s grandparents.

What I'm not looking forward to:
Nothing.

Weekly Wisdom:
Katie’s family is the best!


Wie weit:
16 Wochen

Baby ist so gross wie eine:
Avocado

Insgesamte Gewichtszunahme:
5,5 kg.

Umstandskleidung?
Ich trage 3-4x pro Woche meine Schwangerschaftshosen.

Schwangerschaftsstreifen?
Ich hab noch keine gefunden.

Schlaf?
Wird immer unbequemer. Ich gehe immer noch jeden Abend um 21 Uhr ins Bett.

Bester Moment der Woche:
Als wir fuer unser Baby einkaufen waren! Katie’s Stiefmutter hat uns zu einer kleinen Shopping Tour eingeladen und Katie’s Mutter hat bereits alle Moebel, die wir fuer das Kinderzimmer haben wollten, fuer uns bestellt! Baby J hat so ein Glueck, so aufgeregte und grosszuegige Omas (und Opas) zu haben. Er wird sehr verwoehnt!

Bewegungen des Babys:
Immer noch nichts.

Heißhunger:
Ich liebe immer noch Sandwiches und ich habe ausserdem immer noch Heisshunger auf griechische Pitas, aber Katie hat mir versprochen, dass wir in den naechsten paar Tagen dort essen gehen.

Bauchnabel drinnen oder draussen:
Drinnen.

Geschlecht:
Junge!

Symptome:
Ich glaube wirklich, dass es langsam besser wird. Die Uebelkeit und die Erschoepfung sind mittlerweile viel besser geworden und ich wuenschte, dass meine Haut auch bald besser aussieht.
Mal abgesehen davon, kann ich mich nicht beklagen!

Gibt es etwas, wovon dir schlecht wird?
Mir ist immer noch etwas schlecht, wenn ich morgens wach werde, bevor ich fruehstuecke, von daher ist dies das erste was ich morgens tue.

Kann man dir die Schwangerschaft ansehen?
Ich warte immer noch auf die erste fremde Person, die mich fragt, ob ich schwanger bin!

Was ich vermisse:
Das gleiche wie letzte Woche (und die Woche davor, und die Woche davor): Wo ist meine reine Haut geblieben?

Worauf ich mich freue:
Auf die Lieferung der Moebel fuer das Kinderzimmer (ein paar kommen Anfang Dezember und der Rest Ende Dezember) und darauf, mit Katie’s Grosseltern Thanksgiving in Mexico zu feiern!

Worauf ich mich nicht freue:
Nichts.

Wöchentliche Weisheit:
Katie’s Familie ist die Beste!     


5 comments:

  1. Zum Thema Bewegungen des Babys: Ich habe mal eine Freundin gefragt, wie sich die ersten Bewegungen anfühlen. Sie meinte: "Wie ein Pups im Bauch" Und so ist es auch. :D
    Die erste (sichtbare) Bewegung meiner Tochter war ein Fußstupser, das war soooo süß, das vergisst du nicht mehr. :)

    ReplyDelete
  2. I agree with your nurses, your scales must be broken- you do not look like you've gained 12lbs, such a cute little bump!

    ReplyDelete
  3. I'm now 21 weeks and still don't have my clear skin back! :( But it is getting better! Its no fun, but it could be worse, right?
    xo kristen genevieve

    sunnywithachanceoflemons.blogspot.com

    sunny bloglovin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, that makes me feel a little better…I hope mine will go back to normal before the baby gets here! :) I know, it could always be worse!

      Delete

I love comments from readers! Leave me a note to let me know you were here!