November 09, 2013

Week 6

September 14th, 2013

How far along:
6 weeks

Baby is the size of a:
Lentil

Total weight gain:
Still down half a pound from where I started.

Maternity Clothes?
None yet, but I’m mostly wearing my “fat pants” these days. 

Stretch Marks?
Still too early

Sleep?
Pretty good this week. I’ve been tired! 

Best moment of the Week:
This might be silly… Parking in the “Expectant Mothers” Parking Spot at Babies R Us for the first time! I just couldn’t believe that I could park there! But don’t worry, the Parking Lot was dead and I didn’t take anyone’s spot who needed it more.

Movement:
Too early.

Food Cravings:
None.

Belly Button in or out:
In.

Gender:
Can’t wait to find out! 

Symptoms:
I’ve been SO exhausted this week! I could’ve gone to bed at 7pm each night and I never made it past 9pm. I’ve also been starving all week and got nauseous if I didn’t eat every 2-3 hours. Other than that I feel fine and sometimes wish I had more symptoms (I know I will regret this statement eventually!).

Anything Making you queasy or Sick?
Walking through the candle aisle at Target the other day.

Have you Started to Show yet?
Not yet.

What I miss:
Nothing.

What I'm looking forward to:
Our first ultrasound in three days! So nervous and excited!

What I'm not looking forward to:
Morning sickness.

Weekly Wisdom:
Get lots of sleep while you can!


Wie weit:
6 Wochen

Baby ist so gross wie eine:
Linse

Insgesamte Gewichtszunahme:
Noch nichts. Ich wiege ein bisschen weniger.

Umstandskleidung?
Nocht nicht, aber ich trage in letzter Zeit nur noch meine groesseren Hosen!

Schwangerschaftsstreifen?
Noch zu früh

Schlaf?
Ziemlich gut, ich war super muede diese Woche! 

Bester Moment der Woche:
Das mag vielleicht albern klingen, aber es war, als ich zum ersten Mal in der Parkluecke fuer “Werdende Muetter” bei Babies R Us geparkt habe. Ich konnte es nicht glauben, dass ich dort parken durfte! Aber keine Sorge, der Parkplatz war total leer und ich habe niemandem den Platz weggenommen, der ihn mehr brauchte als ich!

Bewegungen des Babys:
Zu früh.

Heißhunger:
Nein.

Bauchnabel drinnen oder draussen:
Drinnen.

Geschlecht:
Wir koennen es kaum abwarten, es heraus zu finden!

Symptome:
Ich war in dieser Woche so muede! Ich haette jeden Abend um 19 Uhr ins Bett gehen koennen und habe es nie geschafft, laenger als 21 Uhr wach zu bleiben. Ich war ausserdem total hungrig und mir wurde jedesmal schlecht, wenn ich nicht alle 2-3 Stunden was gegessen habe. Mal abgesehen davon geht es mir gut und manchmal wuenschte ich mir, dass ich mehr Symptome haette (ich weiß, ich werde diese Aussage irgendwann bereuen!).

Gibt es etwas, wovon dir schlecht wird?
Als wir letzens durch die Kerzen Abteilung im Supermarkt liefen, mir wurde kotzuebel von dem Geruch.

Kann man dir die Schwangerschaft ansehen?
Noch nicht.

Was ich vermisse:
Nichts.

Worauf ich mich freue:
Auf unseren ersten Ultraschall in drei Tagen! Ich bin so aufgeregt und nervoes! 

Worauf ich mich nicht freue:
Morgendliche Übelkeit.

Wöchentliche Weisheit:
Schlaf soviel wie du willst…solange du noch kannst!



post signature

1 comment:

  1. Wow, already “big” as a lentil...... He/She is growing fast!
    Hope the next three days will go by fast for you!
    All the best for all three of you!

    ReplyDelete

I love comments from readers! Leave me a note to let me know you were here!